Followers

Labels

Sunday, June 23, 2013

Typical Malaysian

Tidak dinafikan banyak mulut yang berkata 'eh, kau 'couple' dengan si dia?', 'eh, orang kata si dia tu 'boyfriend' kau..', 'eh, kau dan dia memang bercinta eh?', 'eh, kenapa kau selalu keluar dengan dia kalau tak 'couple'?'

Rasanya, tak perlu saya cakap banyak untuk 'explain' kepada orang-orang tersebut tentang persoalan mereka.
Biasalah, 'typical Malaysian'. Saya pun kadang-kadang macam tu juga. Nampak lelaki dan perempuan rapat sikit, boleh borak-borak, ketawa sama, keluar sama, mesti orang akan cop mereka ni sebagai 'COUPLE'.
Salahkah lelaki dan perempuan itu bersahabat rapat? Tak salah kan? Selagi tak melampaui batas-batas agama.

Well, kepada yang selalu tertanya-tanya siapa 'boyfriend' saya, tak perlulah jaga tepi kain saya. Jaga tepi kain sendiri sudah. Dengan siapapun saya bersahabat/bercinta, itu hak saya. Kalau saya sibuk pasal hal awak, awak suka tak? :)
Apa-apa pun, cinta hati saya tak perlulah saya beritahu kepada satu dunia. Baru bersahabat kot, belum kahwin lagi. Sedangkan yang dah kahwin pun boleh bercerai inikan pula yang belum ada ikatan yang sah kan?

Bagi saya, tak perlu heboh-heboh pasal 'boyfriend/girlfriend' macam koranglah yang paling agung di dunia ni mengalahkan Romeo and Juliet.
Apa-apa pun serahkan kepada Dia yang Maha Kuasa.
Peace no war!


P/S: Peringatan untuk diri sendiri juga agar peristiwa dahulu tidak berulang kembali. Pedih! :)

1 comment:

  1. yeah...sokong....hahahha....klu sudah nikah bru pos gmbr byk2..ahaha..

    p/s: peringatn utk diriku juga..:'( sedih plak..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...